Paul Brannigan "Dave Grohl. Oto moje (po)wołanie"

Udostępnij ten post

Tytuł: "Dave Grohl. Oto moje (po)wołanie"
Autor: Paul Brannigan
Tytuł oryginału: "Dave Grohl. This Is A Call"
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Liczba stron: 416
Do kupienia: taniaksiążka
Moja ocena: 4+/6

Muzyka jest ważną częścią naszego życia. Towarzyszy nam praktycznie cały czas. Podnosi nas na duchu, poprawia humor, uspokaja bądź wprowadza w stan melancholii. Lecz jest również taka muzyka, która sprawia, że chcemy wybiec na ulicę i krzyczeć. Przeciwstawić się wszystkiemu i walczyć. I taką muzykę pokochał Dave Grohl.

Perkusista, gitarzysta i wokalista. Żyje wśród nas już 44 lata, a 14 stycznia wskoczy mu kolejny rok na kark. Znany jako oszałamiający perkusista Nirvany, założyciel zespołu  Foo Fighters i najmilszy rockman pod słońcem. Jego dzieciństwo to nie była sielanka - rozwód rodziców, wychowanie przez matkę. Jednak Dave znalazł coś co sprawiło mu radość i wytyczyło drogę, którą zmierza cały czas - muzyka.

Paul Brannigan to uznany dziennikarz muzyczny. Pisze dla "Classic Rock", "Mojo", "Q" i "Metal Hammer". Jest autorem dwutomowej biografii Metalliki Birth School Metallica Death. Tym razem podjął się napisania biografii Dave Grohla, która dotyczy 1/3 tego multiinstrumentalisty.

Początek książki jest bardzo ciekawy. Autor przedstawia nam historię punka od jej podstaw, poszukiwanie muzyki przez Grohla i jego fascynajcie muzyczne. Jednak gdy dochodzimy do rozdziałów poświęconych Nirvanie, Dave schodzi na drugi plan. Nagle prym wiedzie Kurt i jego znajomość z Courtney Love. Oczywiście Cobain to ciekawa postać i jeżeli chciałabym poznać go lepiej to sięgnęłabym po jego biografię. Mam do czynienia z biografią Dave'a, a czuję jakbym zaczęła czytać biografię Kurta. Nagle wokalista Nirvany staje się ważniejszy niż sam Grohl. Więc jednak coś jest nie tak. Lecz gdy autor zakończy swój wywód o Nirvanie ponownie uwaga przenosi się na Grohla. I ponownie zaczynam szybciej wertować kartki książki bo Dave to bardzo interesująca postać. Jednak kolejnym minusem książki są dość suche fakty i informacje o muzyku. A przecież Grohl jest bardzo barwną i zabawną osobowością. Czekałam na jakieś zabawne anegdotki, historyjki i sytuacje z życia Dave'a, ale niestety nie doczekałam się ich. Mimo tego uważam, że biografia jest na dobrym poziomie, a język i styl Brannigana jest lekki i przyjemny w czytaniu.

Jeżeli lubicie czytać biografie i słuchacie Dave'a Grohla to polecam Wam tę książkę. Czytelnik przybliży sobie postać muzyka, dzięki czemu zrozumie jego postępowanie i fascynację punkiem, a nawet znajdzie wiele ciekawych zdjęć, które ubarwiają biografię. Dla mnie Dave Grohl to genialny artysta. Odważny, zdecydowany i silny mężczyzna, który podnosił się po porażkach i na nowo odkrywał w sobie duszę muzyka. Widać, że kocha to co robi i angażuje się w to w stu procentach. Jestem pod wrażeniem tego człowieka, a Was zachęcam do sięgnięcia po jego biografię i przesłuchanie utworów muzycznych, które są świetne.


Za możliwość przeczytania książki dziękuję:

2 komentarze :

  1. Nie przepadam za biografiami, ale mimo wszystko chętnie bym ją przeczytała. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i byłam zachwycona, ale Grohla uwielbiam, więc nie ma w tym nic dziwnego :D

    OdpowiedzUsuń